Jesteś tutaj:

Nadzór kontroluje direct

Jest to bardzo istotne przy ewentualnym wypadku i dochodzeniu odszkodowania. Klient ma wówczas prawo przejrzenia dokumentacji zbieranej przez ubezpieczyciela w jego sprawie. - Ważne jest zatem, w jaki sposób firma umożliwia mu do nich dostęp i jak o tym informuje – powiedział „Rzeczpospolitej” dyrektor Peszkowski.

Sprzedaż ubezpieczeń w systemie direct zyskuje w Polsce coraz większą popularność, choć na razie na tle całego rynku jest niewielka. W ten sposób oferowane są przede wszystkim polisy komunikacyjne. W ostatnich miesiącach uruchomionych zostało pięć nowych projektów tego typu. Do największych towarzystw sprzedających przez telefon lub Internet należą: Link4, MTU, Benefia, Axa, Allianz oraz BRE Ubezpieczenia. Plany rozszerzenia oferty w sieci mają również Warta i Generali. Wzorem dla ubezpieczycieli stawiających na sprzedaż direct jest Wielka Brytania, w której już połowa polis komunikacyjnych kupowana jest przez telefon lub internet. Z kolei w Polsce według prognoz w ciągu kilku lat w sieci sprzedawanych będzie 15 procent polis.

W połowie 2005 roku miała miejsce pierwsza kontrola sprzedaży polis przez internet. Nie stwierdzono wówczas rażących naruszeń interesów konsumentów, kontrolerzy nadzoru wykryli jednak kilka nieprawidłowości. Dotyczyły one m.in. właśnie obowiązków informacyjnych. W wielu przypadkach ważne informacje firmy umieszczały w trudno dostępnych miejscach strony internetowej, gdzie klientowi trudno było je odnaleźć. Ponadto w większości badanych stron WWW nie zamieszczono informacji o szczególnych zagrożeniach wynikających z zakupu polis w sieci.

Przedmiotem odrębnej kontroli KNF jest sposób likwidację szkód przez towarzystwa z tytułu komunikacyjnych polis OC. Większość kierowców, wybierając tę polisę, decyduje się na najtańszą ofertę, tymczasem świadczenie z OC otrzymuje nie ten, kto je wykupił, lecz osoby poszkodowane przez niego w wypadku drogowym. Zainteresowanie nadzoru budzi m.in. sprawa obcinania przez ubezpieczycieli części odszkodowań z OC uzasadnianego możliwością naprawy auta częściami z nieautoryzowanych serwisów.

( źródło: „Rzeczpospolita” z 13.04.2007 r. )

www.gu.com.pl

 

Dołącz do nas

Jesteś zainteresowany pracą w ubezpieczeniach, chcesz zostać agentem ubezpieczeniowym? 

Poprowadzimy Cię za rękę, zorganizujemy szkolenia, pokażemy jak zacząć
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

tel.: 609 527 959

 

Zapisz