Jesteś tutaj:

Czy "pay as you drive" podbije Polskę ?

Arkadiusz Świercz, prezes firmy doradczej Consultia, która we współpracy z kilkoma ubezpieczycielami i dostawcami rozwiązań GPS przymierza się do wdrożenia takiej usługi na polskim rynku mówi, że aby to rozwiązanie mogło działać, ubezpieczyciel musi porozumieć się z firmą oferującą usługi nawigacji satelitarnej GPS i telefonii mobilnej GSM. W każdym aucie, objętym produktem „pay as you drive", instalowany będzie nadajnik GPS, który przesyła dane poprzez sieć mobilną na temat użytkowania pojazdu. Na podstawie tych informacji będzie można później określić, ile klient powinien zapłacić za AC.

Prezes Consultii podkreśla, że na początku rozwiązanie będzie oferowane tylko dla autocasco, bo w przypadku OC trudno jest określić, jaką szkodę wyrządzi klient korzystający z „pay as you drive". Magdalena Barcicka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń w AXA Ubezpieczenia, która oferuje polisy komunikacyjne w systemie direct dość sceptyczna odnosi się do ewentualnego powodzenia„pay as you drive". Barcicka nie sądzi, aby w najbliższych latach ten produkt stał się przebojem na polskim rynku. Jej zdaniem jest to na pewno produkt dla osób, które mało jeżdżą. Zwraca uwagę, że w krajach, gdzie to rozwiązanie działa, kierowcy muszą bardzo pilnować zadeklarowanego limitu kilometrów. Gdy przekroczą pułap, dopłaty składek są znaczące.

www.gu.com.pl

 

Dołącz do nas

Jesteś zainteresowany pracą w ubezpieczeniach, chcesz zostać agentem ubezpieczeniowym? 

Poprowadzimy Cię za rękę, zorganizujemy szkolenia, pokażemy jak zacząć
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

tel.: 609 527 959

 

Zapisz