Jesteś tutaj:

Reklama nie zawsze prawdę ci powie

– Większość ludzi polega na firmach ubezpieczeniowych wychodząc ze słusznego skądinąd założenia, że powinny ich chronić, a ogłoszenia są tylko pewnym narzędziem zachęty do kupowania ich produktów – mówi Vernon Everitt z FSA. – Dlatego reklama musi być jasna, podawać prawdziwe, a nie oszukańcze informacje, pozwalając ludziom wybrać produkt ze zrównoważonego ich obrazu. To dowodzi, że firmy zaangażowane w ubezpieczanie na rynku nieruchomości, samochodów czy podróży muszą być poddane kuracji wstrząsowej i zagwarantować nam, że zobowiązania, których się podejmują nie mijają się z prawdą – dodał.

W 2006 r. FSA zbadała dokładnie wszystkie ogłoszenia prasowe 57 towarzystw ubezpieczeniowych, jakie ukazały się w ciągu miesiąca. Okazało się, że aż 57% reklam dotyczących motoryzacji nie tłumaczyło w żaden sposób klientom, jak można dzięki temu zaoszczędzić pieniądze. Ten sam problem miało 25% firm zajmujących się ubezpieczaniem nieruchomości. Zdecydowanie lepiej wypadły już reklamy ubezpieczeń podróżnych, gdzie odnotowano tylko niewielki stopień zafałszowanych reklam.rnrnJeżeli przedsiębiorstwa działające na rynku ubezpieczeń nie dokonają poprawy jakości swych reklam, to najpierw zostaną ocenzurowane przez ekspertów FSA, a potem mogą być ukarane finansowo. FSA prowadzi takie akcje od 2004 r., kiedy wprowadziła w życie ogólne przepisy regulujące rynek ubezpieczeń w Wielkiej Brytanii. Od tego czasu podjęła akcję przeciwko 12 towarzystwom i ukarała je na łączną kwotę 1,5 mln funtów.

– Traktujemy uwagi FSA bardzo poważnie – mówi Nick Starling ze Stowarzyszenia Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI). – Oferty muszą być precyzyjne i dostarczać klientom tego wszystkiego, czego mogą spodziewać się naprawdę. ABI, jak i nasi członkowie są gotowi ściśle współpracować z FSA, aby taki stan osiągnąć w jak najkrótszym czasie – obiecał.

Adam Wolski

www.gu.com.pl

 

Dołącz do nas

Jesteś zainteresowany pracą w ubezpieczeniach, chcesz zostać agentem ubezpieczeniowym? 

Poprowadzimy Cię za rękę, zorganizujemy szkolenia, pokażemy jak zacząć
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

tel.: 609 527 959

 

Zapisz