Na początku ubiegłego roku ubezpieczenia przez Internet i telefon sprzedawały Link4 i AXA. W miarę upływu czasu do tego grona dołączyły: Allianz Direct, BRE Ubezpieczenia, w drugiej połowie roku Liberty Direct, a w końcu roku Commercial Union. W ten sposób sprzedawane jest ok. 2 proc. polis komunikacyjnych, ale prawdopodobnie w niedługim czasie będzie to standardowy kanał dystrybucji.
Oferta direct uległa poszerzeniu. Link4 rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków. Kolejne ubezpieczenia zaproponowały banki intemetowe. Za pośrednictwem Inteligo można kupić więcej rodzajów polis PZU SA, a mBank i MultiBank ruszyły z Supermarketem Ubezpieczeń Samochodowych, w którym oprócz oferty BRE Ubezpieczenia pojawiła się oferta Benefli i HDL. Klienci tych banków mogą też kupować przez Internet polisy podróżne, w mBanku pojawiły się poza tym ubezpieczenia mieszkaniowe.
( źródło: „Rzeczpospolita”)