Jak informuje „Gazeta Prawna”, ubezpieczyciele prześcigają się w propozycjach, które mają przyciągnąć kierowców powodujących mało wypadków. Gazeta pisze także o powstawaniu organizacji zrzeszających osoby o atrakcyjnym profilu i negocjują dla nich zniżki.
Jako przykład „GP” podaje Commercial Union Direct. Towarzystwo zarzuca sieci na klientów, składając obietnicę, że nawet jeśli mieli ostatnio szkodę likwidowaną z polisy innego towarzystwa, to nie stracą wypracowanych bonusów, przechodząc do CU. Gazeta podkreśla, że przedmiotem zainteresowania CU jest jednak tylko ściśle określona grupa kierowców, którym przysługują 50- i 60-proc. zniżki. Według różnych szacunków z takich bonusów korzysta około 75 proc. kierowców.
Drugim przykładem jest Warta. Wicelider segmentu ubezpieczeń komunikacyjnych od początku kwietnia zwiększył do 65 proc. maksymalną zniżkę za brak szkód. Dodatkowo towarzystwo obiecuje klientom osiadającym jego polisy przynajmniej dwa lata, że nie stracą zniżek po pierwszej szkodzie w roku, bez względu na przysługujące im zniżki.
Wracając do tematu stowarzyszeń zrzeszających osoby o atrakcyjnym profilu „Gazeta Prawna” pisze, że negocjowaniem korzystnych warunków dla kierowców zajmują się twórcy Stowarzyszenia Kierowców i Pasażerów(SKiP). Według informacji gazety, SKiP pozyskuje osoby, które mają prawo jazdy od co najmniej pięciu lat, w wieku od 30 do 65 lat, którym przysługują przynajmniej 30-proc. zniżki za OC lub AC. Po wpłaceniu 60 zł za legitymację Stowarzyszenia SKiP członkowie mogą liczyć na uzyskanie od 5- do 20-proc. zniżek w towarzystwach ubezpieczeniowych, 10-proc. upustów w firmach motoryzacyjnych – np. na zakup części czy w szkołach bezpiecznej jazdy.
„Gazeta Prawna” informuje, że jak na razie twórcy stowarzyszenia namówili do współpracy tylko trzy towarzystwa: Compensę, Wartę oraz Uniqa (które wkrótce połączy się z Filarem). Pierwszy z tych ubezpieczycieli wyraził również zgodę na objęcie wszystkich członków stowarzyszenia ubezpieczeniem NNW na 20 tys. zł. Gazeta zwraca uwagę, że mimo tego, iż wyróżnikiem tej grupy ma być mała szkodowość w ubezpieczeniach komunikacyjnych, to zniżki dotyczą również innego rodzaju polis: mieszkaniowych czy turystycznych.
Bartosz Wolski, rzecznik Stowarzyszenia Kierowców i Pasażerów, mówi, że pomysł na stowarzyszenie jest realizowany od ponad trzech lat – tyle czasu SKiP zajęły negocjacje zniżek. Aktywną promocję swojej oferty Stowarzyszenie rozpoczęło w czerwcu ubiegłego roku. Bartosz Wolski mówi, że od tej pory pozyskało ono około 4 tys. członków.rnrnStowarzyszenie pozyskuje członków przez sieć około 400 współpracujących placówek multiagencyjnych, które w zamian za prowizje sprzedają karty członkowskie Stowarzyszenia.
Bartosz Wolski mówi, że zniżki wynikające z posiadania karty muszą honorować wszystkie placówki oferujące polisy współpracujących ze SKiP towarzystw.
„Gazeta Prawna” zwraca uwagę, że nie trzeba zapominać, iż nawet uzyskanie zniżki w danym towarzystwie nie oznacza, że będzie to najtańsza oferta na rynku. Ostrożni kierowcy w średnim wieku są przyciągani niskimi stawkami przez większość towarzystw na rynku i powinni sprawdzać również oferty innych firm.
( za: Marcin Jaworski, : „Gazeta Prawna” z 24.04.2008 r., gu.com.pl )