Jak informuje „Dziennik Bałtycki”, organizacje pozarządowe kuszą nowych członków specyficzną formą zachęt: zniżkami na produkty lub usługi firm, z którymi podpisały umowy o współpracy. Jako przykład gazeta podaje Związek Harcerstwa Polskiego. Wstępujący w szeregi jego członków kierowca otrzymuje znaczącą zniżkę na zakup polisy OC. W ten sposób powody wymierne korzyści osiąga zarówno ZHP jak i towarzystwo ubezpieczeniowe.
Warunki umowy Związku z ubezpieczycielem (jest nim Uniqa) są następujące: każda osoba wstępująca do ZHP, która uiści roczną składkę członkowską w wysokości 50 zł, uzyskuje prawo do ubezpieczenia auta na preferencyjnych warunkach. Uniqa zwraca uwagę jedynie na pojemność silnika i zastrzega, że ubezpieczeniem może być objęte auto mające maksymalnie 15 lat. Wiek osoby ubezpieczającej auto nie ma znaczenia. „Dziennik Bałtycki” pisze, że akcja odniosła skutek. Gazeta informuje, że w ciągu ostatnich tygodni do Chorągwi Łódzkiej ZHP zapisało się 16 osób, które jednocześnie ubezpieczyły swoje auta w Uniqa.
Swoich zastrzeżeń do takich praktyk nie zgłasza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Aneta Styrnik z UOKiK zapewnia, że oferowanie promocji jednej grupie konsumentów jest jak najbardziej zgodne z prawem.
(źródło: „POLSKA Dziennik Bałtycki”)