Ze względu na przewidywane spadki sprzedaży na rynku aut rywalizacja między towarzystwami jest coraz większa. Korektę stawek umożliwiła również likwidacja podatku Religi – informuje „Gazeta Prawna”.
Z przygotowanego dla gazety porównania autorstwa Centrum Ubezpieczeń Komunikacyjnych (CUK) wynika, że w najatrakcyjniejszych grupach klientów (kierowcy doświadczeni, z kilkuletnim stażem za kierownicą) ceny tak polis OC, jak i pakietów (OC+AC) zanotowały spadek w przedziale od 5 do 10 proc. (porównanie sporządzono za okres od października ub.r.).
„GP” zauważa wyraźne ożywienie w korekcie stawek za OC po zniesieniu 12 proc. ryczałtu odprowadzanego od każdej polisy do NFZ (podatek Religi). Niezmiennie najbardziej pożądaną grupą klientów są kierowcy nieszkodowi.
„Gazeta Prawna” zauważa, że są wprawdzie towarzystwa, które bardzo wysoko zawiesiły poprzeczkę cenową młodym kierowcom (Generali), to jednak dla niektórych ubezpieczycieli ten segment klientów zaczyna być interesujący (Allianz, Ergo Hestia).rnrnGazeta zwraca uwagę, że przewidywanie mniejszej sprzedaży nowych aut, oraz mniejszej ilości importu samochodów używanych zaostrzy tegoroczną rywalizację towarzystw w segmencie polis komunikacyjnych. Jednak spadek cen też ma swoje granice. „GP” zauważa, że ze względu na obecne zawirowania gospodarcze, ubezpieczyciele nie będą mogli zrekompensować mniejszych wpływów z tytułu polis komunikacyjnych zwiększeniem sprzedaży innych ubezpieczeń, np. mieszkań czy inwestycyjnych.
(źródło: „Gazeta Prawna” z 26.03.09, „Po likwidacji podatku Religi polisy staniały nawet o 10 proc.”, autor artykułu: Marcin Jaworski)
www.gu.com.pl