Analiza potrzeb klienta należy do podstawowych obowiązków dystrybutora ubezpieczeń, jakim są m.in. agent i broker ubezpieczeniowy. Jej celem jest umożliwienie klientowi podjęcie świadomej decyzji, tak aby zawierana umowa ubezpieczenia (ew. umowa gwarancji ubezpieczeniowej) odpowiadała jego wymaganiom i potrzebom.
Analiza, tak jak i samo podjęcie decyzji przez Klienta, powinny być udokumentowane przez dystrybutora, w formie np. oświadczenie klienta lub korespondencji e-mail.
Klientowi przysługuje zawsze uprawnienie do odmowy udzielenia zgody na przeprowadzenie analizy czy udzielenie odpowiedzi na zadawane pytania.
Wprowadzenie obowiązku analizy potrzeb klienta powinno przede wszystkim sprzyjać profesjonalizacji czynności dystrybucji ubezpieczeń, w tym świadczenia usług przez pośredników ubezpieczeniowych.
Bryan4291
25 kwietnia, 2025Very good https://lc.cx/xjXBQT
Ella4399
27 kwietnia, 2025Very good https://urlr.me/zH3wE5
Matthew929
28 kwietnia, 2025Awesome https://rb.gy/4gq2o4
Carrie2373
29 kwietnia, 2025Good https://is.gd/N1ikS2
Preston1057
1 maja, 2025Good https://is.gd/N1ikS2