Coraz bardziej atrakcyjny staje się rynek ubezpieczeń na życie dystrybuowanych w systemie direct. Według nieoficjalnych informacji „WSJ Polska” za chwilę Link4 Life nie będzie jedynym towarzystwem na życie sprzedającym swoje produkty wyłącznie przez telefon i internet.

Zachęcony dobrymi wynikami sprzedaży swojej spółki direct w ubezpieczeniach majątkowych o uruchomieniu analogicznej firmy w dziale I myśli Allianz. Marek Baran, rzecznik polskiej spółki niemieckiego ubezpieczyciela, potwierdza, że Allianz planuje sprzedaż ubezpieczeń w systemie direct w przyszłości. Nie chciał jednak zdradzić daty startu nowej spółki, mówiąc, że ponieważ jest ona na razie w planach, to nic więcej nie może powiedzieć.

Podobne zamiary ma Axa. Beata Wójcik, rzeczniczka towarzystwa, mówi, że jej firma dostrzega oczywiście rozwój rynku direct. Axa, która jest obecna na nim w obszarze ubezpieczeń majątkowych, nie wyklucza, że w przyszłości przygotuje także ofertę ubezpieczeń życiowych.

Również PZU Życie od jakiegoś czasu planuje start w systemie direct. Na razie jednak spółka nie wyszła poza sferę deklaracji, nie podejmując żadnych konkretnych decyzji.

Pozostali gracze na rynku również stawiają na direct działu I, ale nie na samą sprzedaż, a na obsługę polis w sieci. Takie plany ma np. Commercial Union. Zygmunt Kostkiewicz, prezes Commercial Union, mówi, że jego firma zamierza poszerzać zakres usług internetowych dla klientów. CU ma wprowadzić m.in. możliwość zmiany funduszy kapitałowych w ramach polisy na życie.rnTakże Generali kieruje się w stronę obsługi polis przez sieć. W lipcu 2007 uruchomiło ono portal klienta, pozwalający na administrowanie produktami ubezpieczeniowymi i inwestycyjnymi zakupionymi w Generali. Dorota Fal, dyrektor departamentu ubezpieczeń indywidualnych na życie w Generali mówi, że na początek, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, klienci mogą zarządzać środkami finansowymi ulokowanymi w ramach nowej linii produktów inwestycyjnych.

Może się okazać, że obsługa polis życiowych za pośrednictwem sieci może być strzałem w dziesiątkę ubezpieczyciela. Jak mówi Piotr Kondratowicz, menedżer w dziale doradztwa gospodarczego KMG, z badań wynika, że klientom nie tyle zależy na kupnie polisy na życie przez internet, ile właśnie na jej późniejszej obsłudze. Z badań firmy wynika, że Internet jest najbardziej preferowanym kanałem przy obsłudze polisy. Za najlepszy uważa go 41 proc. badanych.

Zatem okazuje się, że obsługa polis w systemie direct ma większe znaczenie niż sama sprzedaż. Zygmunt Kostkiewicz nie przypuszcza, aby udział direct w sprzedaży polis na życie wyniósł więcej, niż kilka procent i to po wielu latach. Dodaje, że internet ma duże znaczenie w obsłudze klientów, ale niewielkie w sprzedaży.

Według przedstawicieli branży, sukces w życiowym direct powinny odnieść te towarzystwa, które jako pierwsze rozpoczęły sprzedaż ubezpieczeń majątkowych rzez telefon i Internet. Zygmunt Kostkiewicz uważa, że być może firmy oferujące polisy komunikacyjne direct stopniowo „wychowają” sobie klientów, którzy potem będą skłonni kupić u nich online również ubezpieczenia na życie.

( źródło: „WSJ Polska” )

www.gu.com.pl

 

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *