Przychody ze składek w spółkach ubezpieczeniowych Grupy Allianz Polska w roku 2006 zwiększyły o 79% z 1,4 do 2,5 miliarda zł, a ich łączny zysk brutto wzrósł o 40% z 81 do 113 milionów złotych. Według Allianz Polska tak znaczący wzrost przychodów i zysków był możliwy dzięki m.in. wdrożeniu w roku ubiegłym wielu innowacyjnych projektów. Grupa Allianz Polska od początku swojej działalności postawiła na synergię między spółkami „majątkową” i „życiową” oraz wielokanałowy system dystrybucji ubezpieczeń, zdobywając opinię jednej z najbardziej innowacyjnych firm w Grupie Allianz na świecie. W 2006 roku firma wdrożyła lub rozwinęła wiele projektów z zakresu sprzedaży oraz organizacji biznesu, takich jak:rnrnrnWirtualny ubezpieczyciel (Virtual Life Insurer) – wspólnie z Bankiem Pekao SA wprowadziła innowacyjny model współpracy na polu bancassurance, oferując m.in. produkt Prosperita. VLI jest jednym z liderów rynku z 917 mln zł przypisu składki w 2006 roku; Allianz Direct Nowa Europa – nowa spółka z siedzibą w Warszawie oferuje przez internet ubezpieczenia komunikacyjne na jednej platformie technologicznej w Polsce i Czechach. Oferta zostanie wkrótce rozszerzona o sprzedaż przez telefon i obejmie również inne kraje regionu; Stworzenie Centrum Obsługowego (Shared Service Center) z siedzibą w Bratysławie obsługującego kilkanaście spółek Allianz w regionie, m.in. w zakresie księgowości, reasekuracji i technologii telekomunikacyjnych; Nowy system likwidacji (CHEX – Claims Handling Excellence) – został stworzony przez Allianz Polska, a będzie wdrażany w innych krajach w tej części Europy. System oparty jest na segmentacji szkód i zróżnicowanym podejściu do nich; Powołanie w Allianz Polska Centrum Obsługi Klienta, którego celem jest standaryzacja i podniesienie poziomu obsługi klientów (w Centrum pracuje 150 osób); w tym uruchomienie wielofunkcyjnego Call Center, które wykorzystuje amerykańskie technologie teleinformatyczne najnowszej generacji;rni2s (ideas to success) – Program zgłaszania innowacji dotyczących funkcjonowania firmy (350 pomysłów zaproponowanych przez pracowników i agentów firmy w 2006 roku). www.gu.com.pl

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *