Jeśli przydarzy Ci się wypadek drogowy poza granicami Polski, skieruj się, jeśli to będzie oczywiście możliwe, do najbliższego (lub autoryzowanego) warsztatu naprawczego, w celu dokonania wstępnej oceny rozmiarów szkody. Nie dokonuj jednak naprawy, przed dokonaniem oględzin i sporządzeniem kosztorysu przez Twojego Ubezpieczyciela. Jeśli zadzwonisz do firmy ubezpieczeniowej (np. na numer podany na polisie), możesz ewentualnie uzyskać zgodę na przeprowadzenie drobnej naprawy, umożliwiającej dalszą jazdę. Pamiętaj wówczas o zachowaniu rachunków za naprawę.
Równie ważne jest zabezpieczenie miejsca wypadku, a przede wszystkim takie działanie z Twojej strony, które uniemożliwi powiększenie się rozmiarów szkody.
Choć wezwanie Policji nie jest obowiązkowe, warto to uczynić – zwłaszcza przy wypadkach za granicą. Powinno to rozwiać wiele ewentualnych wątpliwości i znacznie przyśpieszyć bieg likwidacji szkody.
W przypadku poważnej szkody, uniemożliwiającej dalszą podróż, wezwij pomoc drogową. W tym celu, najlepiej będzie, jeśli skorzystasz z polisy ubezpieczenia Assistance, która z reguły dołączana jest gratis lub za dopłatą niewielkiej składki do ubezpieczenia AC (rzadziej OC). Polisa Assistance zapewni Ci nie tylko pomoc holownika, ale także zwrot innych kosztów związanych z wypadkiem lub kolizją (np. koszty transportu, czy noclegu). W celu skorzystania z Assistance, zadzwoń na numer telefonu podany na polisie lub nalepce informacyjnej.
Po zgłoszeniu szkody do swojego Ubezpieczyciela, ten dokona oględzin pojazdu, przy pomocy swojego przedstawiciela, działającego w kraju, w którym doszło do wypadku. Jest to tzw. komisarz awaryjny. Dopiero po otrzymaniu kosztorysu, możesz przekazać swoje auto do naprawy. Za naprawę z ubezpieczenia AC będziesz musiał zapłacić sam, a po powrocie do kraju, firma ubezpieczeniowa zwróci Ci poniesiony i udokumentowany fakturą wydatek.