Kobiety są grupą konsumentów, do której skierowanych jest coraz więcej produktów. I nie chodzi jedynie o ubrania, buty, torebki, kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego czy biżuterię. Produkty, które nie tak dawno zarezerwowane były jedynie dla męskiej części świata konsumenckiego, obecnie oferowane są również paniom, między innymi: fundusze inwestycyjne, konta bankowe, karty kredytowe, samochody, komputery.

Skąd ta zmiana nastawienia rynku? Jeszcze kilka lat temu Martha Barletta pisała w swojej książce “Marketing skierowany do kobiet“, że żeńska część społeczeństwa podejmuje około 80% decyzji zakupowych. W 2009 roku Boston Consulting Group w raporcie “Women want more” przeanalizował rynek ponownie i oto nowe dane, według których kobiety kontrolują:

* 94% wydatków na wyposażenie domu

* 92% wydatków na wakacje

* 91% wydatków na zakup domu lub mieszkania

* 60% wydatków na zakup samochodu

* 51% wydatków na zakup sprzętu elektronicznego

Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że kobiety mają decydujący głos w procesie zakupowym. A jak wygląda taki proces? Na co kobiety zwracają uwagę? Kupujące kobiety szukają najlepszych rozwiązań, czyli poszukują połączenia wszystkich ważnych dla nich cech w danym produkcie. Liczy się również opinia o nim wśród przedstawicielek podobnej grupy społecznej. Dla porównania, dla mężczyzn w zależności od produktu liczy się najczęściej jego cena, zaufanie do marki i łatwość zakupu danej rzeczy.

Kobiety – konsumentki chętnie korzystają z porad, wymieniają się opiniami, czytają artykuły i sięgają po opinię eksperta przed podjęciem decyzji. Kluczowym jednak czynnikiem w momencie zakupu jest jakość obsługi. To, jak konsumentka czuję się w procesie zakupowym, czy jest traktowana z szacunkiem, czy ma poczucie ekskluzywności, czy otrzyma pełne informacje i czy konsultant odpowie na wszystkie jej pytania zadecyduje o jej powrocie i ponownym zakupie.

Każda kobieta dąży do zbudowania dobrego świata, poprzez budowanie pozytywnych relacji, tworzenie ciepłego środowiska domowego, a także ładny wygląd i zdrowe odżywianie. Kobiety lubią otaczać się ładnymi przedmiotami i dzielić dobrymi radami. Produkty i usługi dla konsumentek mówią ich językiem: pozytywnych emocji i odpowiedzi na ich potrzeby. Trafione produkty i usługi zatem skierowane do kobiet to takie, które rozwiązują ich problemy, budzą pozytywne emocje i skojarzenia oraz upiększają Świat kobiety.

Warto również pamiętać, że kobiety są wielozadaniowe. Panie potrafią jednocześnie prowadzić dom, wychowywać kilkoro dzieci, realizować się zawodowo, a nawet udzielać społecznie. Według badań Grey 78% kobiet twierdzi, że posiadanie pracy poprawia im samopoczucie, 76% kobiet twierdzi, że chce zrobić karierę zawodową, 62% badanych pań przyznało, że kontynuowałoby pracę, nawet nie potrzebując wynagrodzenia. Badania te dowodzą, że kobiety czują się szczęśliwe posiadając zajęcia i obowiązki. Kobiety są wielozadaniowe, ale też takich produktów i usług oczekują od rynku.

Assistance jest dla kobiet. Szczególnie, biorąc pod uwagę powyższe badania oraz fakt, iż najczęściej to kobiety zarządzają domem, organizują czas wolny, a także dbają o członków rodziny. W ofertach assistance skierowanego do tej grupy docelowej znajdują się nie tylko standardowe świadczenia, ale także usługi concierge lub Baby Assistance dla młodych mam i kobiet w ciąży. Klientki korzystające z usług assistance mogą realizować się na wielu płaszczyznach jednocześnie, a dodatkowo otrzymają ciekawe porady lub propozycje spędzania wolnego czasu. Assistance skierowany do kobiet to przemyślany wybór takich usług, które w życiu kobiety są najbardziej przydatne. Wśród nich znajdują się między innymi: organizacja pomocy domowej, wizyty specjalisty (hydraulik, ślusarz itp.), opieki nad dziećmi lub korepetycji dla dzieci, organizacja usług związanych ze zdrowiem i urodą (zajęć fitness, wizyty w Spa, itp.) ale także wspomniane Baby Assistance, które oferuje całodobowy dostęp do informacji na temat szpitali, ośrodków opiekuńczych, szkół rodzenia, opieki nad niemowlętami i dziećmi, obowiązkowych szczepień i wielu innych (dane według Europ Assistance Polska).

Oferowane kobietom usługi assistance czy to medycznego, czy podróżnego, samochodowego bądź rodzinnego są doskonałym uzupełnieniem ich wielozadaniowości i stanowią pomoc w każdej sytuacji. Assistance jest przyjaciółką kobiety: poradzi, pomoże i jest dostępne 24 godziny na dobę. Europ Assistance Polska obecnie oferuje „kobiecy” assistance wraz z bankiem Bankiem Millennium S.A. oraz Bankiem Zachodnim WBK.

Źródło: Informacja prasowa Europ Assistance z dnia 07.03.2011 r.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *