Ochrona ubezpieczeniowa rozpoczynających się 11 czerwca w Republice Południowej Afryki Mistrzostw Świata w piłce nożnej szacowana jest na 8,95 miliarda dolarów. – podano w biuletynie zamieszczonym na stronie Lloyd’s. Na sumę tę składają się ubezpieczenia: majątkowe w wysokości 4,33 mld dol., wypadkowe w kwocie 4,33 mld dol., oraz odpowiedzialności – 288,6 mln dol.

Odbywające się co cztery lata mistrzostwa w całej historii ich istnienia od 1930 r. (pierwszym zwycięzcą był Urugwaj) odwołano tylko raz – z powodu wojny. Od tego czasu to wielkie wydarzenie sportowe rozrasta się, a wraz z nim rośnie też ryzyko. Organizatorzy, FIFA, media transmitujące mistrzostwa, drużyny i ich rozmaici sponsorzy oraz „wiele innych organizacji finansowo zaangażowanych w mistrzostwa, zapewnia sobie ochronę ubezpieczeniową na wypadek odwołania imprezy lub wystąpienia innych przeszkód” – wyjaśnia biuletyn Lloyd’s.

„Podczas gdy uwaga niewątpliwie skupiona jest na graczach, zarówno kibice, jak i piłkarze chcieliby wiedzieć, że szansa na laury nie jest zagrożona przez urazy i choroby” – przypomina ubezpieczyciel. Biuletyn cytuje Petera Thompsona, underwritera z firmy Beazley, według którego piłkarz u szczytu kariery, grający w swoim kraju w najwyższej lidze, może być ubezpieczony na 72,21 mln dol. (50 mln funtów). Z tej sumy 57,75 mln dol. stanowi ubezpieczenie ciała zawodnika od ryzyk związanych z uprawianiem sportu, w tym śmierci i trwałego kalectwa na skutek wypadku. Zawodnik jest objęty ochroną 24 godziny na dobę. Jednak ubezpieczenie wypadkowe to nie wszystko. Coraz większe zainteresowanie piłkarzami sprawia, że rośnie popyt na ochronę „marki” poszczególnych zawodników. Wizerunek danego piłkarza może przyczynić się do zbudowania lub zaprzepaszczenia jego statusu idola. Dla klubów wynika stąd konieczność ubezpieczania reputacji zawodników na równi z nogami, aby móc nimi handlować z zyskiem. Dan Trueman, underwriter z Klin szacuje, że marka piłkarza może być warta 14,437 mln dol. (10 mln funtów). Stadiony również stały się przedmiotem bacznej uwagi – w RPA przeprowadzono poważne remonty 5 istniejących obiektów i zbudowano 5 nowych, aby pomieścić 2,75 mln posiadaczy biletów. Brian Oxley z Komitetu Organizacyjnego MŚ przy FIFA stwierdził, że łączna wartość wszystkich stadionów i obiektów treningowych sięga sumy 4,62 mld dol.

www.gu.com.pl

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *