Jeszcze w tym roku wszyscy zainteresowani będą mogli zawrzeć umowę ubezpieczenia w okienku pocztowym – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Robert Kieroński, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych Poczty Polskiej, potwierdza w rozmowie z gazetą, że jego firma w tym półroczu wystartuje ze sprzedażą ubezpieczeń majątkowych Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych w 250 specjalnych stanowiskach finansowych. Według szefowej ubezpieczyciela, Moniki Skiby, oferta obejmie ubezpieczenia aut, mieszkań, OC i MSP.
„Rz” przypomina, że sprzedaż polis w pocztowych okienkach chciało wprowadzić przed trzema laty PZU, ale jak mówi Robert Kieroński, projekt nie wyszedł jednak poza wstępne spotkanie. Ostatnio o możliwości powrotu do pomysłu dystrybucji ubezpieczeń za pośrednictwem Poczty Polskiej wspominał obecny prezes PZU, Andrzej Klesyk.
Obecnie z Pocztą współpracuje MTU, które nie skomentowało jednak konsekwencji nowych planów partnera dla jego sprzedaży i dalszych losów kontraktu.
Piotr Kondratowicz, menedżer w dziale doradztwa gospodarczego KPMG zauważa w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, że w niektórych krajach, jak Włochy czy Wielka Brytania, poczty odniosły spore sukcesy w sprzedaży ubezpieczeń. Brytyjski Post Office sprzedaje nawet popularne na Wyspie ubezpieczenia zwierząt domowych.
Gazeta informuje, że plany Poczty Polskiej do 2012 r. przewidują uruchomienie oferty ubezpieczeniowej na ponad 3,3 tysiąca specjalnych stanowisk finansowych. Oprócz polis będzie można w nich kupić również produkty Banku Pocztowego. Dziś takich punktów działa 1,9 tys., a do końca roku ma być 2,3 tys. Szkolenie pracowników, którzy będą sprzedawać polisy, już się rozpoczęło.
(źródło: Rzeczpospolita” z 24.03.09, „Auto ubezpieczone na poczcie”, autor artykułu: Aleksandra Biały)
www.gu.com.pl