Przyzwyczajenie do urzędów zamkniętych w dni świąteczne rodzi często błędne przekonanie, że ze zgłoszeniem szkody komunikacyjnej również trzeba poczekać do przysłowiowego poniedziałku. Warto wiedzieć, że wybór dobrej oferty ubezpieczeniowej gwarantuje pomoc 24 godziny na dobę, niezależnie od dnia tygodnia, święta czy „wydłużonego weekendu”.
Zbliżający się (a dla niektórych już trwający) długi listopadowy weekend oprócz odpoczynku przynieść może większą, związaną ze wzmożonym ruchem drogowym, liczbę wypadków i stłuczek. Zazwyczaj po dniach wolnych od pracy konsultanci towarzystw ubezpieczeniowych obserwują większą liczbę zgłoszeń szkód. Eksperci radzą jednak, aby także w dzień „świąteczny” (jeżeli jest to możliwe) zgłaszać szkodę od razu. Można dzięki temu uniknąć kolejek i zagwarantować sobie szybsze rozpatrzenie wniosku.
Ubezpieczyciele mają różne zasady dotyczące likwidacji szkód. Warto więc "na wszelki wypadek" dokładnie przejrzeć ogólne warunki posiadanego ubezpieczenia (OWU) i sprawdzić, kiedy i w jaki sposób możemy zgłosić szkodę. To daje pewność, czego oczekiwać od swojego ubezpieczyciela w razie nieszczęśliwego zdarzenia.
PZU przyjmuje zgłoszenia 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez względu na to, czy jest to dzień powszedni, czy świąteczny – mówi Radosław Bedyński, dyrektor ds. Analiz i Monitoringu PZU. – Ważne jest jedynie, żeby szkoda została zgłoszona w terminie zgodnym z warunkami zawartej umowy. W zależności od rodzaju ubezpieczenia jest to zwykle od 1 do 7 dni. – podkreśla.
Warto również dowiedzieć się u ubezpieczyciela w jaki sposób, można zgłosić szkodę w dni świąteczne. W PZU najdogodniejszą drogą jest zgłoszenie telefoniczne (0 801 102 102, numer dostępny również z telefonów komórkowych) lub za pomocą formularza znajdującego się na stronie internetowej PZU.pl. PZU proponuje także możliwość zgłoszenia szkody za pośrednictwem zakładu naprawczego współpracującego z towarzystwem w ramach Sieci Naprawczej. Ten wariant jest korzystny dla poszkodowanych, którzy znajdą się w warsztacie jeszcze przed zgłoszeniem szkody.
Niezależnie od przyjaznych procedur likwidacyjnych, oferowanych przez towarzystwo, należy pamiętać o właściwych zachowaniach na drodze. Przekonanie, że w razie nieprzyjemnych zdarzeń na drodze jesteśmy „w dobrych rękach”, nie zwalnia nas z obowiązku bezpiecznej i uważnej jazdy.
Warto pamiętać też, że nie tylko w przypadku stłuczki, ale w razie każdej nieprzewidzianej, trudnej sytuacji na drodze powinniśmy liczyć na pomoc swojego ubezpieczyciela. Przykładem takiej usługi jest program PZU Pomoc oferujący wsparcie techniczne, medyczne, informacyjne i organizacyjne dla kierowców i pasażerów działa także w święta. W jego ramach każdy, nawet nieubezpieczony w PZU kierowca, otrzymuje szybkie i fachowe wsparcie. Do dyspozycji klientów PZU Pomoc jest całodobowe Centrum Alarmowe (0 801 102 102) oraz flota pojazdów, które są gotowe do udzielenia pomocy na terenie całej Polski.
www.gu.com.pl