PZU SA potwierdziło plany rozpoczęcia sprzedaży ubezpieczeń w systemie direct jeszcze w tym roku – informuje „Parkiet”. Gazeta zastanawia się, czy nowa oferta będzie atrakcyjniejsza cenowo od rozpoczętej w październiku promocji towarzystwa w której obniżka cen pakietów OC/AC sięga nawet 30 proc.
Największe polskie towarzystwo nie chce zdradzić, czy polisy w ofercie direct będą tańsze niż w promocji, która potrwa do końca maja. Agnieszka Rosa z biura prasowego PZU SA odpowiada, że informacja ta stanowi tajemnicę handlową.
Zdaniem ekspertów ubezpieczenia w sprzedaży bezpośredniej niekoniecznie muszą być tańsze. Ubezpieczyciel zakładał bowiem dotarcie ze swoją ofertą do klientów, których nie obsługuje przez agentów.
Zdaniem „Parkietu”, PZU SA przez promocję może też praktycznie już nie mieć pola do obniżek. Towarzystwo ryzykuje też, że po wprowadzeniu direct zniechęci do siebie agentów. Ale wprowadzenie systemu sprzedaży bezpośredniej, według gazety, jest dla lidera rynku koniecznością.
PZU SA trzyma również w tajemnicy koszty uruchomienia kanału direct. Według szacunków ekspertów sięgają one 20 mln zł, jeśli startuje się od zera (plusem PZU SA jest posiadanie gotowego systemu likwidacji szkód). „Parkiet” przypomina, że towarzystwo miało gotowy plan wejścia w direct już w 2006 r., ale kolejne zarządy nie podjęły decyzji o jego realizacji. W lutym Witold Jaworski, członek zarządu towarzystwa, zapowiadał, że PZU SA ruszy ze sprzedażą bezpośrednią w połowie roku.
(źródło: „Parkiet” z 13.11.08, autor artykułu: Piotr Rosik)