Uczciwość towarzystwa ubezpieczeń jest dla Polaków ważniejsza niż jego profesjonalizm, natomiast zakres ochrony polisy medycznej ma większe znaczenie od możliwości uzyskania ulgi podatkowej za zakup ubezpieczenia – takie wyniki przyniosły badania przeprowadzone przez wrocławski instytut badawczy MANDS.

Na pytanie o najważniejszą cechę firmy ubezpieczeniowej ankietowani najczęściej wskazywali uczciwość (53%). Inne istotne elementy dla respondentów to gwarancje bezpieczeństwa (13,4%), profesjonalizm (13,2 %), doświadczenie (10,8%), oraz szybkość działania (9,6%).

– Jak się okazuje, niekwestionowanym liderem rodzimego rynku ubezpieczeń jest PZU, które cieszy się zaufaniem aż 79,9 % przepytanych – mówi Mariusz Orczyk, dyrektor zarządzający w instytucie MANDS. – Konkurenci nie mogą tu liczyć na wiele, bo słupki sondażowe nie dają im więcej niż 4,2 %. – dodaje.

Autorzy badania zapytali również o stosunek Polaków do zakupu dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego. Niemal jedna trzecia ankietowanych (30%) zadeklarowała, że najchętniej kupiłby polisę, gdyby gwarantowała wysoką jakość usług medycznych i dostępność do prywatnej opieki medycznej (28,4%). Koszty odgrywają mniejszą rolę – tylko dla 17,8 % badanych cena miałaby znaczenie, a dla 13,4% istotna byłaby możliwość odliczenia składek od podatku.

Wśród kobiet i mężczyzn aspekty finansowe i zdrowotne mają różną wartość. Panie zwracają większą uwagę niż panowie na cenę ubezpieczenia (kobiety 20%, mężczyźni 15,5%) oraz jakość usług medycznych (kobiety 31,8%, mężczyźni 28,2%). Z kolei mężczyźni bardziej niż kobiety uzależniają decyzję o wykupieniu świadczeń od możliwości odpisania składek od podatku (mężczyźni 16,3%, kobiety 10,6%) oraz od dostępności do prywatnej opieki medycznej (mężczyźni 29,8%, kobiety 27,1%).

Badanie opinii zostało zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków (500 wywiadów) 18 i 19 czerwca 2011 r. metodą CATI (wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo).

Instytut MANDS jako niezależna jednostka badawcza działa na polskim rynku badań marketingowych i badań opinii od 2005 roku. Wcześniej, od 1998 r., firma funkcjonowała jako M & S Centrum Badań Jakościowych, świadcząc usługi z zakresu koordynacji oraz realizacji badań ilościowych i jakościowych dla największych polskich agencji badań marketingowych i społecznych.

Główna siedziba MANDS znajduje się we Wrocławiu.

www.gu.com.pl

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *