Jak informuje „Parkiet”, powołując się na dane firmy Expert Monitor, badającej rynek reklamowy, wydatki towarzystw majątkowych na reklamę polis komunikacyjnych w I półroczu 2008 r. wyniosły niemal 130 mln zł brutto. Gazeta przypomina, że rok wcześniej kwota ta wyniosła 65,41 mln zł.
Cezary Świerszcz, ekspert ubezpieczeniowy z firmy doradczej Ernst&Young, mówi, że świadczy to o tym, jak bardzo w segmencie ubezpieczeń majątkowych zwiększyła się w ostatnim roku konkurencja, szczególnie chodzi o polisy komunikacyjne. Dodaje, że przekłada się to bezpośrednio na wzrost kwot, które towarzystwa przeznaczają na reklamę.
„Parkiet” zwraca uwagę, że coraz większa walka na spoty niepokoi jednak niektórych ekspertów. Świerszcz podkreśla, że dynamika wzrostu wydatków reklamowych jest wyższa niż przypisu składki brutto. Zauważa, że według danych Expert Monitor, debiutujące w dziale II zakłady są gotowe przeznaczać na reklamę kwoty stanowiące znaczną część zbieranej przez nich składki. Ekspert twierdzi, że oczekując zwiększenia przychodów z polis, niektóre zakłady gotowe są wydawać na reklamę nawet więcej, niż wynoszą ich bieżące wpływy. Gazeta przytacza przykład AXA Ubezpieczenia. Towarzystwo wydało na promocję polis około 35 mln zł, a z szacunków wynika, że w tym okresie nie zbierze z polis więcej. W I kwartale przypis składki brutto wyniósł w jej wypadku 13,7 mln zł.
Według „Parkietu” podobna sytuacja może mieć miejsce w przypadku Liberty Direct. Wydatki towarzystwa na promocję w I półroczu wyniosły nieco ponad 20 mln zł. Prawdopodobnie jest to aż 70 proc. zebranej od klientów składki (w I kwartale było to 14,7 mln zł, zdaniem gazety po drugim nie powinno przekroczyć 30 mln zł).
„Parkiet” wyklicza, że z pierwszej piątki towarzystw najwięcej wydających na reklamę ubezpieczeń komunikacyjnych wypadły Generali TU (w I półroczu 2007 było na piątym miejscu, bo wydało 3,2 mln zł i TUiR Warta (było czwarte, poniosło wtedy koszty reklamowe w wysokości 4,78 mln zł). W czołówce znalazły się za to Commercial Union Polska – TUO (segment direct),oraz Liberty Direct. Cezary Świerszcz zauważa, że wskazuje to na szczególną aktywność w reklamowaniu swoich produktów ubezpieczycieli direct. Jednak wzrost wydatków reklamowych dotyczy również pozostałych ubezpieczycieli. Według przytoczonych przez „Parkiet” danych Expert Monitor, w I półroczu br. na reklamę ubezpieczeń wszystkich rodzajów towarzystwa wydały około 202,76 mln zł, czyli o 90,92 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wówczas łączne wydatki na promocję polis ubezpieczeniowych sięgnęły 111,84 mln zł.
(źródło: „Parkiet”)