UNIQA intensywnie rozwija sieć sprzedaży – z początkiem 2010 roku uruchomiono 7 nowych placówek; w planach są kolejne otwarcia. UNIQA zatrudni także 200 nowych agentów
– Rozwój sieci sprzedaży poprzez otwieranie nowych jednostek terenowych i rekrutację agentów jest jednym z priorytetów UNIQA w 2010 roku. 7 nowych agencji generalnych jest owocem intensywnej pracy i założeń przyjętych już w zeszłym roku; kontynuujemy tym samym strategię dynamicznego wzrostu. W najbliższej przyszłości powołamy do życia kolejne placówki, pracę nad nimi są już bardzo zaawansowane – powiedział Hans Christian Schwarz, wiceprezes zarządu spółek Grupy UNIQA.
Nowe jednostki terenowe zostały utworzone w modelu agencji generalnej – prywatnego przedsiębiorstwa działającego pod szyldem UNIQA.
– Prowadzenie własnej placówki UNIQA stanowi interesującą możliwość rozwoju zarówno dla agentów, menedżerów sprzedaży i przedstawicieli naszej Grupy, jak również dla osób, które do tej pory nie były związane z UNIQA – wyjaśnia Schwarz. Aby poprowadzić taką jednostkę, należy posiadać zdolności menedżerskie, odpowiednie doświadczenie w branży ubezpieczeniowej i dysponować potencjałem ludzkim. W zamian UNIQA zapewnia atrakcyjny system prowizyjny, wsparcie organizacyjne i merytoryczne przy tworzeniu placówki, bogaty pakiet startowy ułatwiający rozpoczęcie działalności, finansowe wsparcie sprzedaży na rynku lokalnym oraz inne niezbędne narzędzia, jak pakiety szkoleń.
W chwili obecnej UNIQA posiada 70 agencji generalnych i przedstawicielstw. Założeniem jest aby do końca 2011 roku na rynku polskim funkcjonowało 100 nowoczesnych placówek działających wyłącznie na rzecz UNIQA, gdzie klienci mogą skorzystać z szerokiej oferty ubezpieczeń i profesjonalnego doradztwa agentów.
Nowe agencje generalne UNIQA powstały:
* w Szczecinie, przy ul. Wielkopolskiej 21
* w Gnieźnie, przy ul. Krzywe Koło 5A
* w Gdyni, przy ul. Morskiej 91a
* w Mińsku Mazowieckim przy ul. Konstytucji 3 Maja 2 lok.112
* w Łodzi, przy ul. Piłsudskiego 154
* w Rudzie Śląskiej, przy ul. Magazynowej 12
* we Wrocławiu, przy ul. Wiślańskiej 12
Agencje generalne i przedstawicielstwa są jednym z najbardziej efektywnych kanałów sprzedaży Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA. Ich model z powodzeniem funkcjonuje na rynku austriackim, gdzie utworzono już ponad 300 takich placówek. – Agencja generalna to tak naprawdę mała firma ubezpieczeniowa blisko domu klienta, gdzie zespół specjalistów oferuje kompleksowe rozwiązania, optymalnie dostosowane do indywidualnych potrzeb. Jej prowadzenie powierzamy lokalnym liderom. Koncepcja agencji generalnej pozwala połączyć ich inicjatywę z międzynarodowym doświadczeniem i wsparciem Grupy Ubezpieczeniowej UNIQA – podsumowuje Schwarz.
źródło: UNIQA