Ceny naprawy auta są uzależnione od lokalizacji i profilu warsztatu. – informuje „Gazeta Prawna”, powołując się na wyniki badań firmy Dekra Polska.
Gazeta pisze, że oprócz tego na koszty napraw wpływ mają: wyposażenie warsztatu i jego jakość usług oraz wartość samochodu. (im droższe auto, tym bardziej do diagnozy i naprawy potrzebny jest drogi specjalistyczny sprzęt). Badania potwierdziły też powszechnie znaną zasadę, że koszt naprawy spada wprost proporcjonalnie do liczby mieszkańców miejscowości, w której zlokalizowany jest warsztat (im większe miasto, tym koszty naprawy wyższe).
Wprawdzie , jak zauważa Krystyna Krawczyk, z Biura Rzecznika Ubezpieczonych, klienci nadal skarżą się na kwestionowanie wysokości stawek za roboczogodzinę przy rozliczeniu kosztorysowym w likwidacji szkód, ale problem będzie malał. Powód? „GP” zwraca uwagę, że towarzystwa coraz chętniej tworzą sieci warsztatów współpracujących.
Tomasz Piankowski, dyrektor zarządzający likwidacją szkód w Warcie mówi, że średnie stawki negocjowane przez Wartę są na porównywalnym poziomie do przedstawionego w badaniu Dekry. (np. prace blacharsko-lakiernicze od 30-40 zł do 200 zł za roboczogodzinę, w zależności od regionu kraju).rnrnAdrian Sklorz z Fundacji Multi-Expert, monitorującej rynek napraw potwierdza, że stawki proponowane przez ubezpieczycieli rzeczywiście wzrosły w ostatnim czasie. Gazeta wyjaśnia, że jest to spowodowane faktem, iż towarzystwom coraz bardziej zależy na dobrej współpracy z warsztatami, by uprościć procedury likwidacji szkód i zmniejszyć koszty.
(źródło: „Gazeta Prawna” z 27.03.09, „Sprawdź ceny, zanim oddasz samochód do naprawy”, autor artykułu: Marcin Jaworski)
www.gu.com.pl