Od 9 lipca 2007 r. Allianz Direct uruchomił sprzedaż ubezpieczeń przez telefon. Jest to już drugi – po platformie internetowej www.allianzdirect.pl – kanał sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych oraz ubezpieczeń wyjazdów przez tę spółkę. Oferta sprzedaży telefonicznej skierowana jest do tych klientów, którzy cenią sobie wygodę i czas, a z różnych powodów nie korzystają z internetu.
Korzystanie z oferty Allianz Direct jest proste i dogodne dla kupującego. Klienci nie muszą wychodzić z domu, aby wybrać dla siebie ubezpieczenie, opłacić je i wydrukować, bądź zapisać gotową polisę. Dzwoniąc na infolinię lub odwiedzając serwis internetowy www.allianzdirect.pl, Klienci mają możliwość szybkiego wyliczenia składki, a następnie zawarcia umowy. Po zaakceptowaniu oferty, klient może dokonać płatności kartą kredytową w trakcie rozmowy telefonicznej lub skorzystać z płatności przez internet. Polisa jest dostępna od razu na ekranie monitora, także w formie łatwego w druku pliku PDF. Polisy OC i AC są dodatkowo dostarczane pocztą, pod adres wskazany przez klienta.
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, obserwowaniu rynku, a także prognozowaniu jego rozwoju, rozwiązanie proponowane przez Allianz Direct – polisa w ręku klienta w ciągu kilku minut – jest jedynym tego typu rozwiązaniem na polskim rynku. Jest także unikalnym rozwiązaniem w tym regionie Europy.
Kupowanie ubezpieczeń przez telefon oraz przez internet jest nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Transfer danych osobowych oraz proces autoryzacji odbywają się za pomocą bezpiecznego, 128-bitowego protokołu SSL, a dostęp do danych zabezpieczony jest loginem i hasłem. Płatności internetowe obsługuje firma eCard S.A., gwarantująca jakość usług, świadczonych zgodnie z normami międzynarodowych organizacji płatniczych.