Jak pisze „Gazeta Prawna” w serii tekstów poświęconych rosnącej roli Internetu w działalności przedsiębiorstw, zajmujące się organizacją pomocy w razie wypadków firmy assistance odkryły kolejne źródło potencjalnych dochodów: rozwój usług dla kupujących i sprzedających on-line. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy trwały intensywne prace nad nowymi ofertami. Gazeta zwraca również uwagę, że towarzystwa ubezpieczeniowe wciąż wdrażają kolejne projekty rozwoju sprzedaży polis przez internet i telefon. Rynek oczekuje na tegoroczny debiut w segmencie direct lidera polskiego rynku ubezpieczeniowego, PZU SA. Swoje projekty rozwijają Benefia i Generali.
Marzena Kozdrowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance mówi, że internauci są bardzo interesującą grupą dla firm assistance, gdyż są to ludzie otwarci na nowości, a z drugiej strony bardzo zajęci, więc chętnie korzystający z możliwości wyręczenia ich przy niektórych czynnościach. Dla nich np. wymarzoną usługą jest concierge, czyli tzw. osobisty asystent.
Kozdrowicz precyzuje, że chodzi o opcję dającą dostęp do usługi, w ramach której operatorzy platform operacyjnych pomogą w rezerwacji biletów lotniczych, organizacji wysyłki kwiatów pod wskazany adres, organizacji opieki nad dziećmi czy wynajęciu limuzyny. W chwili obecnej Mondial Assistance finalizuje kontrakty obejmujące usługę concierge dla klientów sklepów internetowych.
Jednak internauci mają już możliwość skorzystania z innego produktu firmy: przedłużonych gwarancji. Dyrektor Kozdrowicz mówi, że od października ubiegłego roku Mondial Assistance oferuje kupującym sprzęt AGD/RTV w serwisie Megamedia.pl przedłużenie gwarancji producenta o kolejne 12 miesięcy. Dzięki tej usłudze klient ma zagwarantowaną organizację i pokrycie kosztów naprawy na miejscu lub w autoryzowanym serwisie naprawczym zepsutego sprzętu. Produkty rozszerzonej gwarancji Mondial Assistance wdraża również dla użytkowników komputerów PC, zarówno stacjonarnych, jak i przenośnych.
„Gazeta Prawna” pisze również o rozwoju systemu direct w towarzystwach ubezpieczeniowych. Przypomina, że z początkiem bieżącego miesiąca Benefia 24 uruchomiła sprzedaż polis przez telefon.
Joanna Pieniążek, zastępca dyrektora biura ds. administracji sprzedaży w Benefii mówi, że jej firma ulepszyła także procedury zawierania umów ubezpieczeniowych przez internet.
Pieniążek dodaje, że obecnie dla zorientowania się w ofercie firmy, wystarczające jest wypełnienie prostego kalkulatora. Wynik powinno uzyskać się w ciągu około dwóch minut. Naturalnie, jeżeli ktoś jest zainteresowany zawarciem umowy, to musi poświęcić więcej czasu na uzupełnienie wszystkich potrzebnych danych.
„Gazeta Prawna” przypomina, że od października 2006 r. do niedawna firma oferowała ubezpieczenia tylko przez internet. Jednak Benefia stopniowo poszerzała swoją ofertę i aktualnie sprzedaje on-line i przez telefon ubezpieczenia komunikacyjne, turystyczne, mieszkaniowe i na życie.
Gazeta informuje, że niedługo z szerszą promocją sprzedaży direct ma wystartować Generali. W tym towarzystwie już od niemal roku można kupić polisę komunikacyjną, ale dopiero teraz ta możliwość będzie szerszej promowana i rozwijana.
Jednak cały rynek czeka k na czerwiec tego roku. Powód ? W tym miesiącu ze sprzedażą direct ma wystartować PZU SA. „Gazeta Prawna” przypomina, że na razie firma ogranicza się do sprzedaży polis turystycznych przez telefon, ale niedługo ma ruszyć ze sprzedażą ubezpieczeń komunikacyjnych.
( źródło: „Gazeta Prawna” z 4.03.2008 r. )