Wakacyjne trendy 2008: „na topie” są krótkie, aktywne wyjazdy, passé– leżakowanie na plaży. Najmodniejszym i najszybciej rozwijającym się sektorem jest enoturystyka. Z myślą o osobach poszukujących nowych smaków win powstało ubezpieczenie Elvia Degustator.

Urlopowe trendy to nie tylko kolor bikini, ale przede wszystkim sposób podróżowania. Popularne do niedawna zorganizowane wyjazdy, których największą atrakcją były kąpiele słoneczne na zatłoczonej plaży, odchodzą w niepamięć. Coraz częściej wybieramy wakacje odpowiadające naszemu stylowi życia. Już nie tylko wyjeżdżamy, ale przede wszystkim podróżujemy, poznając kuchnię i kulturę regionu. Zamiast jednego, dwutygodniowego urlopu w ciągu roku, wybieramy kilka 3-4 dniowych wyjazdów. Aktywni na co dzień, w czasie urlopu decydujemy się na czynny wypoczynek powiązany z realizacją pasji, np. nurkowanie, windsurfing czy enoturystyka.

– Każdego roku wzrasta liczba wyjazdów turystycznych. W ubiegłym roku Polacy wyjechali za granicę ponad 47 mln razy, czyli prawie o 6,5% więcej niż w 2006 r. Im bardziej zamożni się stajemy, tym większe mamy oczekiwania co do jakości usług i infrastruktury. Stąd też zamiast turystyki masowej, częściej wybieramy alternatywne formy wypoczynku. – tłumaczy Marzena Kozdrowicz, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu grupy Mondial Assistance, do której należy marka Elvia.

Prężnie rozwijającą się gałęzią turystyki jest enoturystyka, czyli podróżowanie szlakiem winnic. Wyrosła z fascynacji regionalną kuchnią i mody na wyszukane jedzenie. Eleganckie restauracje przeżywają rozkwit, a na stołach króluje wino. Moda na kulturę winiarską obiegła cały świat. Najbardziej rozpowszechniona jest w krajach o bogatej tradycji związanej z winem, zwłaszcza we Francji i Włoszech. W Polsce z roku na rok staje się coraz bardziej popularna. Z szacunkowych danych wynika, że w 2007 r. szlakiem winnic podróżowało blisko 2 tysiące Polaków. Wbrew pozorom najczęściej odwiedzali nie francuskie czy kalifornijskie winnice, ale przede wszystkim położone niedaleko Węgry, południowe Morawy, Słowację i Austrię. Enoturystów przyciągają specjalnie organizowane, komentowane degustacje win, możliwość poznania różnorodnych tradycji kulinarnych i winiarskich oraz zakup trunków. Z każdej wyprawy przywożą ze sobą co najmniej jedną butelkę ulubionego trunku.

Korzystając z uroków wina i dobrej kuchni, łatwo zapomnieć o ostrożności. Wybór właściwego ubezpieczenia jest gwarancją, że jedynymi wspomnieniami z urlopu będą te przyjemne zdarzenia. W odpowiedzi na nowe urlopowe trendy i potrzeby tych wszystkich, którzy w podróży najbardziej cenią smak wina, powstało ubezpieczenie Elvia Degustator.

– Najnowszym trendem w ubezpieczeniach turystycznych jest elastyczność. Podzielamy pasje naszych Klientów, dlatego dla wielbicieli win stworzyliśmy ubezpieczenie Degustator. Jest to najnowszy produkt dostępny na stronie internetowej www.elvia.pl. Dzięki niemu enoturyści mogą bez obaw w pełni cieszyć się urokami podróży. – mówi Marzena Kozdrowicz.

Polisa Degustator obejmuje nie tylko koszty leczenia i assistance, bagaż podróżny i przewożone w nim butelki wina, lecz także odwołanie i wcześniejszy powrót z imprezy turystycznej, odwołanie pobytu w hotelu oraz assistance samochodowe.

Ponieważ enoturyści to przede wszystkim osoby zapracowane i bardzo aktywne, do ich dyspozycji oddany został prestiżowy serwis Concierge. Pod specjalnie uruchomionym numerem telefonu Osobisty Asystent wyręczy w czasochłonnych czynnościach, np. zarezerwuje lot, hotel, stolik w restauracji, w razie kłopotów z samochodem zorganizuje auto zastępcze, a także udzieli informacji o rozrywkach, sporcie i turystyce.

www.gu.com.pl

 

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *