Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem „Widać, że kręcisz” organizowana wspólnie przez Komendę Wojewódzką Policji zs w Radomiu i UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA zainaugurowana została w dniu 29 kwietnia br. w siedzibie Mazowieckiej Komendy Wojewódzkiej Policji.

Akcja, wzorem lat ubiegłych, ma za zadanie promowanie i efektywne wdrażanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach rowerzystów, spośród których corocznie kilkuset zostaje ofiarami wypadków. Bardzo często przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, że są oni po zmierzchu niedostatecznie widoczni.

Poprzednie edycje kampanii promującej bezpieczne poruszanie się na rowerach miały miejsce w latach 2004 i 2005. Wtedy przeprowadzone zostały przy pomocy radomskiego WORD-u, dzięki któremu na rowerach nie tylko radomian, ale również mieszkańców wielu innych miejscowości regionu mazowieckiego zostało zainstalowanych około 3000 zestawów oświetleniowych.

– W tym roku dzięki zaangażowaniu UNIQA Towarzystwa Ubezpieczeń SA w trzecią edycję kampanii dane nam było powrócić do kontynuowania tak ważnej i pozytywnie postrzeganej przez mieszkańców Mazowsza idei bezpiecznego poruszania się przez rowerzystów po polskich drogach – mówi inspektor Igor Parfieniuk, Komendant Wojewódzki Policji Mazowieckiej.

– W czasie trwania kampanii „Widać, że kręcisz” będziemy starali się uświadomić rowerzystom w każdym przedziale wiekowym, że pojazdy, na których przemieszczają się oni po drogach powinny być wyposażone zgodnie z obowiązującymi przepisami, natomiast oni sami powinni być na drodze widoczni – dodaje mł. inspektor Stanisław Grudzień, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego.

Temu właśnie celowi mają służyć zakupione przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA kamizelki odblaskowe, które w czasie trwania kampanii będą trafiać bezpośrednio do rowerzystów. Każda taka kamizelka, chociażby poprzez chęć jej przymierzenia, pobudzi wyobraźnię adresata, a w konsekwencji przybliży mu wagę problemu widoczności na drodze.

– Chcielibyśmy, aby każdy rowerzysta pomyślał o swoim bezpieczeństwie, jak również o bezpieczeństwie innych uczestników ruchu drogowego i zanim wsiądzie na rower, wyjął z plecaka odblaskową kamizelkę – mówi Piotr Kasprzykowski, dyrektor Regionu Centralnego w UNIQA Towarzystwie Ubezpieczeń

– Ta prosta czynność może przecież uratować zdrowie, a nawet życie. Jestem przekonany, że kampania „Widać, że kręcisz”, budując świadomość społeczną, stanie się ważnym elementem poprawy bezpieczeństwa na mazowieckich drogach.

Podobnego zdania są policjanci Komendy Wojewódzkiej Policji w Radomiu. Według nich akcja „Widać, że kręcisz”, jak i inne tego typu akcje, będzie miała znaczący wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, a wspólne działania w myśl idei „pro publico bono” doprowadzą polskie społeczeństwo do wzrostu poziomu wiedzy, świadomości i kultury w poruszaniu się po drogach publicznych.

W ramach wspólnej akcji Policja Mazowiecka wraz z Grupą UNIQA opracowała również praktyczny poradnik zawierający fachowe wskazówki, dzięki którym można skutecznie udzielić tej najważniejszej, pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych.

– Wielu uczestników ruchu drogowego nie posiada dostatecznej wiedzy prowadzącej do udzielenia skutecznej doraźnej pomocy na drodze, w sytuacjach tego wymagających. Dlatego też boją się udzielać jej w ogóle. Często omijają miejsce wypadku licząc, że ktoś inny tym się zajmie – mówi inspektor Stanisław Grudzień – Mamy nadzieję, że dzięki prostym wskazówkom zawartym w ulotce wzrośnie świadomość społeczna i uda się ocalić wiele ludzkich istnień. Ulotki będziemy wręczać nie tylko rowerzystom, ale także kierowcom pojazdów mechanicznych.

www.gu.com.pl

 

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *